Dnes vám přináším přeložený článek, který je už poněkud staršího data vydání – pochází ze dne 22.4.2013, a proto bude sloužit spíše jako „vzpomínkový“. Pojďme se podívat na to, co všechno Lindsey za ty bezmála dva roky dokázala. 🙂
Manažer Troy Carter pomohl vést kariéru Lady Gaga a nyní pracuje s novým zákazníkem Johnem Legendem mířícím do zpěvákova příštího R&B alba. Ale Carterova společnost – Atom Factory – také pozoruje generaci Youtuberů, kteří se sami vypracovali až na hvězdné nebe. Příkladem je třeba Greyson Chance, se kterým Carter podepsal smlouvu v roce 2010. Nyní přišla Lindsey Stirling, dubstepová houslistka s více než 2 milióny odběratelů na Youtube, vyprodaným evropským turné a 108.000 prodaných kopií jejího vlastního debutového alba od jeho vydání na podzim podle Nielsenova SoundScanu.
Carter prvně objevil Lindsey v únoru přes zaměstnankyni Atom Factory, Tyu Stikloriusovou, která povzbudila svého šéfa, aby si prohlídl youtubový kanál Lindsey. „Když se díváte na ta čísla, automaticky uvidíte dívku, která ví jak pohnout vahami ve svůj prospěch a pochopila, že youtube je místo, kde se spojují fanoušci online i offline,“ říká Carter. Rychle koupil letenky do Orlanda, aby zhlédl jedno z Lindseyiných vystoupení, a byl zaujat její schopností vyprodat 1.200 míst bez jakékoli rádiové mainstream reklamy.
Lindsey je 26 letá rodačka z Orange Country v Kalifornii a účastnice soutěže „Amerika má talent“ (umístila se 5. v roce 2007), která zapřáhla YouTube tak, jako moc hudebníků ne – jako prostředek ke komunikaci s fanoušky. Spravuje 2 oddělené kanály: LindseyStomp, kde publikuje svou hudbu a má okolo 2 milionů odběratelů, a LindseyTime, kde sdílí originální obsah z jejího turné a Meet&Greet aby udržela 175.000 odběratelů informovaných o jejím denním životě. Také má okolo 874.000 Facebookových fanoušků, 141.000 Twitterových fandů a 45.000 Instagramových fandů.
Ačkoliv měla předchozí zastoupení („Měla jsem jednoho manažera, a jen pro dva lidi se to stalo obrovským obchodem,“ řekla.), o Lindsey se zajímalo několik managementových společností před tím, než poznala Atom Factory. „Po každém setkání jsem byla tak zmatená,“ řekla telefonicky z Berlínského letiště, kde byla uprostřed prvního Evropského turné. „Ale s Atom Factory to bylo jiné, byli informovaní o věcech, které právě letí, a pořád zkoušeli nové věci… A já se cítila tolik kreativně živá, když jsem je potkala.“
Ačkoliv Lindsey Stirling prodává stabilně – je okolo 127. příčky Billboard 200, tento týden v 22. týdnu v tabulce – Carter oznámil, že další digitální a fyzická distribuce je priorita, jak pomoci albu na digitálních službách jako například Spotify, a prodeji u maloobchodníků jako je Best Buy a Target. Ale brzo přestal se slovy: „ Je to jako zvýraznit něco, co už vybudovala. Chceme vést její kariéru cestou, kterou bychom vedli každého interpreta a nechávali ho nezávislého. Chceme přivést distributora, který by nám pomohl s fyzickým zbožím a také by byl schopný povědět její příběh i jinde po světě.“
Vedoucí singl „Crystallize“ má okolo 55 milionů zhlédnutí na YouTube a bylo prodáno okolo 234.000 digitálních kopií – podle SoundScan. Skladba dosáhla 17. pozice v tanečně/elektronických digitálních skladbách, 34. pozice v tanečně/elektronických skladbách a 1. pozice klasických digitálních skladeb, kde drží trůn po 20 týdnů (a stále se toto číslo zvětšuje). Ale Carter říká, že není plánovaná žádná reklama.
„Zajímavé je, že je více sledována na YouTube a získává tak mnohem většího úspěchu než jakého byste dosáhli v rádiu nebo vystoupením v televizi. Zaměřujeme se na vypouštění informací skrz Lindseyinu síť fanoušků. Pokud se nám podaří dostat na nějakou ze stanic, tak je to výborné, ale není to něco, na čem bychom plán postavili.“
Překlad: Daniel Hloušek
Korekce: K*