Jak to u nás funguje?

Jeden z fanoušků (Petr Dedek) mi vnuknul takový celkem zajímavý nápad o tom, že bychom mohli trochu více představit fanouškům to, jak fanklub funguje, co děláme apod. Není to určitě špatná idea a alespoň tak třeba zase některé z fandů přesvědčíme o tom, že naše činnost opravdu není jen o tom postovat fotky a videa na fb a že ne vždycky je administrátorství fanklubu Lindsey Stirling lážo plážo. 🙂

Facebook

Asi naše nejstěžejnější loď. Místo, které může za to, že naši stránku sleduje už téměř 5000 lidí, místo, které může za to, že spolupracujeme s nejednou institucí, která pomáhá druhým, s nejednou institucí, která pro nás vyrábí upomínkové předměty a s nejednou institucí, bez kterých by některé věci nešly tak, jak ve skutečnosti proběhly. A nejspíš i místo, které může za to, že Lindsey prohlásila, že jsme nejlepší fanklub na světě (jo, nemohl jsem si to odpustit :P)

fbcoverPodle toho se k Facebooku chováme. Naší hlavní zásadou je nezahlcovat lidi tunou příspěvků, zároveň však nechceme působit jako leklá ryba. Jinými slovy je pro nás ideální, když se na zdi během dne objeví 4-5 příspěvků různého charakteru (samozřejmě ve spojitosti s Lindsey) a mají mezi sebou rozestup min. 2 hodiny. Ano, jsou situace, kdy se třeba dva administrátoři s příspěvky sejdou blízko sebe, jsou to snad výjimečné případy a často jsou způsobeny i tím, že administrátor příspěvek přidá a hodinu na to dojde k důležité události, o které je třeba fandy informovat prakticky ihned. Stejně tak se semtam objeví někdo, kdo si myslí, že i ty 4 příspěvky jsou hodně. Takových je ale ovšem naprosté minimum a naopak se setkáváme spíše s pozitivními ohlasy, co se aktivity týče. Fanoušci jsou navíc na toto množství již zvyklí a změna by nemusela mít úplně pozitivní odezvu.

Někteří fandové některé příspěvky nemusí shledat dvakrát zajímavými. V takovém případě se ale vždycky obhájíme tím, že se to týká Lindsey nebo jejího okolí a tak příspěvek na zeď patří. Co se příspěvků a komentářů z naší strany týče, každý příspěvek je podepsán administrátorem, který jej přidal, tzn. kdybyste někdy měli s někým z administrátorů problém (rozuměj na úrovni toho, že Vás třeba uráží či se nevhodně chová), můžete díky podpisu ukázat konkrétně, o koho jde. Věřím ale, že se nic takového dít nebude, doposud se ani nic takového nestalo, ale účel podpisu jsem Vám alespoň vysvětlil 🙂 Pokud jde o obsah příspěvků – v tomto ohledu jsme jako oficální fanklub malinko „omezení“ managementem. Jinými slovy pokud jde o postování Lindseyiny hudby, smíme postovat pouze ta videa, která jsou z oficiálních accountů Lindsey na YouTube, popř. na oficiálním accountu hudebníka, na kterém se klip nachází. Dále pak videa, kde Lindsey je, ale jsou oficiálním zpracováním dané instituce, se kterou je Lindsey spojená (např.videa z DanceShowdown, YouTube Music Awards apod.). Výjimku pak tvoří samozřejmě zpracování Lindseyiny hudby jinými umělci či fanoušky (jako teď třeba vidíte v našem seriálu), taková videa jsou v očích managementu v pořádku. Pokud jde ale třeba o hudbu Lindsey, která nemá oficiální video a někdo z fanoušků ji postuje na YouTube za doprovodu např.fotek, tak taková videa už v pořádku nejsou. Samozřejmě co se fotek a dalších věcí týče, omezeni nejsme, samozřejmě musí být „Lindsey related“ 🙂

Twitter, Instagram

Pravidla u těchto sociálních sítí jsou prakticky stejná, s tím rozdílem, že nejsou to „hlavní“, co náš fanklub má a tak tolik nelpíme na počet příspěvků za den. U obou dvou nám „zatím“ dostačuje jeden příspěvek za den. V případě, že shledáme, že fanoušci budou žádat více příspěvků, tak se samozřejmě přizpůsobíme 🙂 I v tomto případě se administrátoři za svými příspěvky podepisují a tak víte, kdo se o to stará a s kým máte tu čest. 🙂

twittercoverPokud jde i facebook, twitter a instagram, tak já osobně každý den dohlížím na to, aby kvóty byly dodrženy 🙂 Ano, ne vždy to vyjde i mně a bohužel hlavně na twitteru a instagramu se stává, že se dopustíme „mezery“, způsobené to ale je většinou tím, že ti, co se o to starají, mají jiné povinnosti (ne, opravdu to není naše zaměstnání) a nebo se staráme zrovna o záležitosti týkající se Lindsey důležitějšího charakteru 🙂 Opravdu to není o tom, že to flákáme, jen té práce bývá opravdu hodně 🙂

Plug.dj

Tuto záležitost z vlastní vůle spustil Dominik, spadá to však stále do toho, čemu se fanklub věnuje a i tato platforma má určitá pravidla. De facto jsou dvě – chovat se slušně na chatu plugu a hrát pouze Lindsey. Jedná se opět o záležitost týkající se Lindsey a tak není možné hrát jakoukoliv další muziku. K tomu slouží druhá místnost, kterou jsme spustili. V těchto ohledech zde byly určité tendence působit rebélii a pouštět v první místnosti jinou hudbu, než Lindsey. I na základě toho, co Jennifer postovala na hlavní fan group, že budou mazány veškeré příspěvky, které se přímo netýkají Lindsey, funguje plug. Tomu, kdo bude hrát na plugu našeho fanklubu jinou hudbu, než Lindsey, bude znemožněn přístup. Nechceme si hrát na diktátory či tyrany, ale věřím, že pokud jde o místnost LINDSEY STIRLING a funguje pod pravidly našeho fanklubu, že ten, kdo tam přijde, je s tím srozuměn a bude se podle toho chovat 🙂 Pokud ne, může uplatňovat „své zákony“ jinde.

Webové stránky Naše webovky slouží hlavně především jako prezentační kanál a také jako prostor, kde je možné publikovat delší články, jako je tento, nebo třeba překlady. I zde se administrátoři za příspěvkem podepisují, i když není to tu nutností, neboť jméno každého, kdo přidal článek, je u článku vidět. Prezentujeme zde lidem Lindsey, jako takovou, odkazujeme na její i naše různé platformy a kanály, kde fungujeme, postujeme překlady, delší články (aktuálně souhrny týdne určité všem, ale také i pro ty, kteří nejsou na facebooku). Najdete zde také odkazy na naše partnery a profily našich administrátorů 🙂 Představujeme zde i největší akce, kterých se náš fanklub doposud „dopustil“ :))

Na webových stránkách (a nejen na nich) velmi lpíme nejen na faktické správnosti článků, ale také na jejich úpravě (především po stránce pravopisu). Každý, kdo tedy zpracuje nějaký článek nebo překlad, předkládá svou práci také ještě svým kolegům, kteří jeho práci opraví, zkorigují, prostě na ni hodí oko 🙂 I tak se ale může stát, že nám něco uteče, takže pokud najdete někdy někde v našem článku chybu, ať už faktickou, či pravopisnou, klidně nám dejte vědět, budeme jen rádi. Jsme lidi, ne roboti, chyb se dopouštíme všichni 🙂

Wikipedia

Články o Lindsey na wikipedii (ať už CZ nebo SK) jsou výhradně naší prací, v každém případě nemůžeme úplně ovlivnit to, jaké informace doplní třeba někdo z dalších fandů či přispěvovatelů. Většinou se ale snažím alespoň jednou za týden až čtrnáct dní na wikipedii kouknout a případné chyby opravit, doplnit informace apod. Aktuálně pracujeme na zpracování SK wikipedie a tak by obě měly mít obsahem stejné, nebo alespoň podobné informace. Pokud kouknete do historie článků, tak nově se u nich objevuje wikipedista Lsfanclub 🙂 To je samozřejmě náš společný wikiúčet 🙂

YouTube

Videa jsou jednou z věcí, na které se snažíme poslední dobou hodně zapracovat. Vlastní tvorba je malinko omezená tím, co Lindsey zrovna dělá a vydává a tak např. pořad Zpátky do Lindseyiny minulosti je vyloženě odkázán na její činnost. Pokud jde o výsledné zpracování videí, pracujeme na nich několik dní (kratší videa) i třeba týdnů (videa delší). Každý, kdo se na videích podílí, vkládá do své práce hromadu úsilí a času (střihač, moderátor, komentátor, titulkář, kameraman apod.). Není to věc, kterou bychom nějak flákali (jakože neflákáme nic :P), naopak na ní pracujeme s co největším

YT cover

úsilím. Víme, že v některých záležitostech máme nedostatky, ale nejsme profíci, děláme vše z vlastní vůle, ve vlastním volném čase, za vlastní peníze. A jak se říká, člověk se učí celý život 🙂 Abych uvedl příklad takové práce – překlad LDS Face 2 Face znamenal překládat i velmi specifické výrazy, které opravdu vyžadovaly pořádnou kontrolu jak správnosti překladu, tak kontrolu pravopisu překladu, tak slovosled, a nakonec i kontrolu kontroly 🙂 A takto víceméně postupujeme i u dalších videí, článků apod.

Další aktivity (Dětský Domov, ZOO, after party po koncertě apod.)

Ačkoliv se může zdát, že zařídit takový sběr dárků pro děti v dětském domově, nebo dát dohromady after party po koncertě může být brnkačka, tak věřte, že opak je pravdou. Už jen přijít na něco takového znamená sezení administrátorů buď někde u piva, na skypu či chatu a hodinové probírání toho, jestli se to hodí nebo ne 🙂 Když už se pro něco rozhodneme, plánujeme vše do detailu tak, aby se to povedlo a aby to mělo nějaký význam. Pokud jde o Dětský domov a nebo nedávné předání dárků dětem na onkologii a hematologii v Bratislavě, tak i to začlo plánováním min. 2-3 měsíce dopředu tak, abychom to neřešili na poslední chvíli. Další částí bylo uveřejnění a to nejen u nás na facebooku, ale spousta administrátorů také výzvu sdílela u sebe na osobních profilech. Pokud fanoušci neposlali dárky, ale peníze, tak se někteří administrátoři ještě sebrali a šli dárky za peníze koupit. Další částí je domluva s vedením instituce – kdy přijdeme, kam přijdeme, co tam budeme dělat, kolik toho budeme mít, co smíme točit, co smíme dělat apod. – tohle všechno je potřeba vyřešit, než se na místo dorazí. V obou případech to bylo velmi podobné, Bratislava navíc byla pro nás složitější tím, že je prostě daleko. Pokud můžu mluvit za sebe – vše mi začlo 20.12. (sobota) na vánočním srazu fanklubu v Praze (opět vymýšlení programu, místa, rezervace v restauraci, postování na fb, starání se o to, aby všichni na srazu byli ok), druhý den jsem soukromě byl v Kraslicích v západních Čechách, v pondělí jsem v Praze s kolegy adminy nakupoval dárky do Bratislavy, v úterý jsem v 5 ráno stál na nádraží u sebe v Milovicích, abych na poledne byl v Bratislavě u nemocnice (cestou jsem pak přes Jennifer na mobilu zařizoval vánoční pozdrav Lindsey pro Český rozhlas Regina). Poté na Štědrý den doma, na tři dny soukromě v Ostravě, následně tři dny v práci, abych pak zase připravoval sebe a kolegu Dominika na vystoupení v M Radiu. Nejde mi o to ukazovat Vám svůj osobní program, který Vás určitě nezajímá, jde mi spíš o to názorně ukázat to, že nikomu z nás fungování fanklubu není lhostejné. Veškerý program nepodléhal mým osobním potřebám, podléhal naopak tomu, co je třeba pro fanklub učinit a v mém životě to takto funguje už téměř tři roky.

Pokud jde o after party po koncertě – to je akce, na kterou v životě nezapomenu 🙂 Opět tomu předcházelo obligátní plánování. K tomu jsme si ale vymysleli samozřejmě propagaci akce (tzn bylo třeba navrhnout letáčky, jednotnou grafiku pro koncert i after party), bylo třeba opět domluvit rezervaci místa (vzhledem k tomu, že tentokrát šlo o rezervaci celého podniku, byla domluva zase na jiné úrovni). Podepisovali jsme smlouvy, chodili jsme na pojišťovny, rezervovali jsme aparaturu (která navíc nehrála tak, jak jsme si představovali), chystali jsme tombolu, hudbu, no prostě vše, co k tomu bylo potřeba. Jen ten den, aby vše bylo připraveno, jsem vyšel z domu v 9 ráno a posadil jsem se až v 1 ráno, kdy už bylo jasné, že je hotovo, ostatní kolegové na tom byli velmi podobně – všichni jsme byli vyčerpaní, unavení, ale víme, že to stálo za to a vše jsme si to pořádně užili. After party ještě měla navíc dohru v podobě úhrady poplatků společnostem OSA a Intergram, takže i takovéto věci byly třeba pořešit.

Mohl bych tu mluvit sáhodlouze o dalších věcech, kterým se věnujeme (alespoň okrajově zmíním i naše předměty, které necháváme vyrábět z vlastních financí – trička, buttony apod. – podotýkám, že výdělky z nich jdou opět na další výrobu, nic si nestrkáme „do kapsy“), ale asi by to přeci jen bylo delší víc, než je zapotřebí. Chtěl jsem tím jen ukázat to, že ať už pracujeme na čemkoliv, není to pro nás jen něco, co vyřídíme proto, aby to hlavně bylo. Kolikrát jsme odkázáni i na další instituce, se kterými komunikujeme a pokud se komunikace třeba pozdržuje, nebo to, jak se říká lidově, neodsejpá, tak pak nastupuje i nervozita a v případě, že se díky komunikačnímu šumu něco neuskuteční, zase musíme plány podle toho upravit a překopat. Každý příspěvek na facebooku, každá úvodní fotka na facebooku, každý překlad, scénář, každá akce kterou vymyslíme… prostě vše je do detailu promýšleno, vymýšleno, jsou tomu věnovány stovky hodin, než se dobereme k výsledku, který je podle nás ten přijatelný a prostě děláme vše pro to, abyste vy byli spokojeni, aby Lindsey byla spokojená a aby to prostě klapalo tak, jak má.

Díky, že jste věnovali čas čtení těchto řádků 🙂

3 thoughts on “Jak to u nás funguje?

  1. Tohle je docela šílené. Neodvedu si představit, že bych vedla website vázanou takovým množstvím pravidel. Ale to bohužel k tomuhle statusu „oficiálního fan klubu“ asi patří. Dobrá práce, lidi, děkujeme.

  2. Opravdu skvělá a i dost obětavá práce. To, že je CzSk fanclub podle Lindsey a i Jennifer nejlepší, je hlavně vaše zásluha a dost lidí si jí opravdu váží. A trochu jsem postrádal informaci, že jste byli první officiální fanclub 😉

Přidávání komentářů uzavřeno.